söndag 4 januari 2009

Flygvapenmuseum!

Kände att vi ville hitta på något och tänkte först åka till Busfabriken. Men tänkte att det kan bli svårt att åka ensam med två barn som är på så olika stadier. Så vi bestämde oss för att åka till Flygvapenmuseét istället. Stefan var iväg o hjälpte Niklas o Camilla att flytta.

Det blev en ganska kort vistelse på museét då klockan var tre när vi kom dit o dom stängde fyra. Men vi hade en riktigt mysig timme. Hann med en fika och flygsimulator och en del annat.











När vi kom hem klädde vi på oss ordentligt för att gå ner till rinken o åka skridskor. När jag klätt på Maja släppte jag ut henne själv medans jag klädde mig o Gustav. Efter en kort stund hörde jag henne gnydde utanför och öppnade dörren.
Och kollar ni på bilden här nedan kanske ni förstår vad som hände.




Ja, det är lite av hennes läppar som sitter på räcket. Hon sög på räcket i 15 graders kyla. Inte bra. Jag fick faktiskt lite panik. Sprang in för att hämta varmt vatten men när jag väl kom med vattnet hade hon redan slitit sig loss. Uähh!!! Usch o fy vad hon blödde. Stackars liten. Men hoppas hon lärde sig nåt av detta. Att hon inte gör samma sak igen.


Nu har barnen somnat. Gick väldigt smidigt ikväll. Tror dom längtar lite till morgondagen när dom ska gå till dagis tillsammans. Eftersom Majas dagis är stängt får hon gå på Gustavs dagis imorgon. Och dessutom är de helt själva med fröken. Det blir nog jättebra. Jag ska strax åka till jobbet. Ha en bra kväll nu.

Hej så länge...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helluuuu....

Först...VA FIN SIDAN HAR BLIVIT...jätte fin. Och kul att bägge barnen finns med nu!

Fördet andra...KAN INTE SE BILDERNA PÅ MAJA...det gör ont i magen av att bar se och tänka på hur det var! HUUAAA...stackars liten.

Hoppas ni får en härlig dag i busfabriken. Massor kramar Moster Tette!

Anonym sa...

Hej!
Hu je da mej såååå himla hemskt för
Lilla Maja. Jag förstår att du fick panik Jag får de när jag ser bilden, det gör ont i hela mej. Men sååå fin sidan har blivit.
Vi ses nog på onsdag Ha en kul dag
busfabriken.
Kramar Mormor