fredag 22 oktober 2010

Mamma.......


.......gissade rätt, som vanligt!! Du är en hejare på att gissa mamma!!!
Jo då! Vid middagsbordet igår upptäckte vi det. Han tog så lång tid på sig att äta upp sin knäcke, vilket det aldrig brukar göra. Då sa han att han hade ont i tanden, och jag frågade direkt om det var en lös tand!!! Gustav blev lite förskräckt o sa Nej!!!! Men när jag fick känna lite så visade det sig att det ändå var så!! Hi hi!! Då blev han lite stolt tror jag!!
På kvällen när Maja o Gustav låg i sängen hörde jag att han berättade för henne att det var inte så farligt med en lös tand. Det kändes inte så konstigt!! Gulleplutt!!!
Jaha!! Så nu är det fredag och Stefan flängde iväg på cykeln till en kompis en sväng o jag ska väl styra med maten!! Kanske blanda mig en god fredagsdrink!!! Eller vad säger ni!?
Imorgon är vi bortbjudna till Söderköping. Det är bestämt sedan flera månader tillbaka, annars får man aldrig ihop det. Vi ska till min gamla klasskompis Louise o hennes familj!! Det ska bli sååååååå kul!!!
Ha nu en bra helg allihopa.
K R A M & P Ö S S

5 kommentarer:

Anonym sa...

va va dä mormor sa.ho vet o ä ruttinatier.
Hälsa unga å stefan mä.
Lasse D hälsar.

Favoriterna sa...

Hahahahahahaha! Du är för härlig Bror min!! Du skriver precis som du pratar, det är så roligt!!
Hälsa tillbaka till Lasse och hoppas allt går bra imorgon!!
Kramar till er!!

Anonym sa...

Hi HI Hi Det var ju för kul att mormor gissa rätt.SÅ spännande o se om Gustav börjar läspa, min tand är lös min tand är lös o snart är jag en gammal ??????? Ha en riktigt bra helg. Hälsa Louise med familj.
Kramisar från Mormor

Anonym sa...

Härligt Gustav så duktig Du är ,nu kan Du sticka in ett sugrör o dricka .Hi Hi Kram på er allihop .Anita

Anonym sa...

Ja ja ...say no more! Klart att mormor gissar rätt! Hon har ju haft några ungar..och ung-ungar...eller barn barn, kanske det heter! :)

Så himla rart att höra de där smä samtalen som de inte vet att man hör. Storebror talar om för lilla syster hur det är i livet! Gulligt!!!

Massor kramar till er...SiS!