torsdag 17 februari 2011

Sjukstuga.......



......igen. Maja har hög feber och ont i halsen. Lilla gumma. Denna gång är hon ännu ynkligare. Jag fick bära henne till soffan för hon ville se på TV, men efter bara 10 minuter fick jag bära in henne till sängen igen. Oj oj. Länge sedan jag såg Maja så hängig.

Här får ni en liten glutt på mina fina blommor. Den blå orkide´n fick vi på nyår av våra vänner. Visst är den läcker. Och Hortensian har jag fortfarande lyckats hålla vid liv, konstigt nog. Den behöver ju för f..n vatten heeeela tiden. Och såna blommor är inget för mig. När den väl dött, vilket den förmodligen snart gör, blir det inte att köpa någon ny!!! Trots att de är fina!!

Idag får vi hälsa på pappa, fast jag får väl vänta till ikväll. Jag kan ju inte ta med mig Maja!

KRAM

2 kommentarer:

Its a house sa...

Skönt att höra att allt gått bra för din pappa! Blå hortensia är ju bara såå snyggt! Skulle gärna ha ett par i mina stora svarta krukor vid entrén men jag har hört av fler att de inte är lättskötta tyvärr.

Skickar en krya på er hälsning från en sjukstuga till en annan!

MrsC sa...

Krya på er. Saknade dig inatt. Hände ett litet missöde som det kommer att pratas om..... Hi hi